Mitt liv som mormor..oxå

Man borde ha fått börja som mormor innan man blev mamma.

Mellanmål eller mellan mål

Publicerad 2010-04-06 18:18:57 i Allmänt,

Jag försöker sköta alla mina måltider och mellanmål som jag måste få i mej under en dag.
Men så ibland så händer det att jag glömmer bort ett mål eller äter för mycket frukt det är då det händer..
Jag blir hungrig och stoppar i mej fel sorts mat och det för fort, resultatet låter inte vänta på sig utan den kommer som en käftsmäll: illamående, hjärtklappning svettningar och koma. Jag vill krypa ur skinnet och lämna in.
Nyss så stod jag där och lovade mej att aldrig mer äta i hela mitt liv...igen!
Det är nog ingen riktig dumpning,, men det är oskönt iaf.
Hur mitt liv i matväg har förändrats brukar jag tänka på, förr åt jag få måltider men för mycket mat vid dessa tillfällen. Nu ska jag äta hela tiden och få ändå i mej för lite mat och det tar inte slut där,, förr tycket jag om mat, all mat tyckte jag om men nu smakar inget bra. försöker hålla mej till det som smakar minst illa och det som inte smakar något alls. Ägg tål jag inte längre lika med korv, fy vilken smak. Grönsaker ska jag bara käka efter att ha fått i mej proteinet och kolhydraterna ( de som jag inet gillar) om det får plats. Jag visste ju detta innan men det är ändå en skillnad på verklighet och teori. En stor skillnad.
Nope nu är det dax att åka och handla mat.. svettningarna är över och hjärtklappningen är nog bara där för att jag ska ha ångest att välja nåt att käka nästa gång.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela