Mitt liv som mormor..oxå

Man borde ha fått börja som mormor innan man blev mamma.

Var inspirerande.... jo tjena

Publicerad 2010-08-25 20:09:16 i Allmänt,

I veckan var vi på ett möte och fick då lite nya regler som vi ska arbeta efter. Det mesta var bara sunt furnuft: rena skrivbord, vårdad klädsel, uppför er som vuxna, hjälp de som kommer och ber om hjälp, passa tiden osv osv
Bara vanligt sunt förnuft.. vissa saker blev det disskution av andra inget. Men den saken jag  störde mej mest på var ordern "Var Inspirerande"  VA?!?!? Hur? på vad sätt? mot vem? Vi har gått ut med ett varsel 46 pers måste sluta och vi ska "le och vara inspirerande" skojar de?!?! Näää vi är föredömen och på så sätt ska vi inspirera andra. Genom att söka nya jobb eller? herregud den chefen måste rökt på strax innan mötet har han inte det så har vi verkligen allvarliga probelm.
Nu gäller det juh att stötta och peppa,, se längre framåt, men det är nog helt avpoliterat. Vårt sätt att arbeta är just nyss och det som just skedde. Framtiden är efter lunch. Långsiktiga mål är satta till dagen efter.
Men nog med jobb. Vera har kommit hem, nu ligger hon brevi mej och attakerade mej nyss med klor och tänder. Men hon ska få bli innekatt, hon ska med hem annars så kommer hon att äta mej hel nästa gång jag är här. I natt låg hon tryck vid mej och så fort jag rörde mej så kom hon spinnades och strök sig emot mej. Hon älskar mej. Jag inspirerar henne..

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela