Mitt liv som mormor..oxå

Man borde ha fått börja som mormor innan man blev mamma.

Dan före dan

Publicerad 2010-12-23 19:00:15 i Allmänt,

Dan före dan och det är dax att fixa det sista, grilljera skinkan, göra min veggo rätt som ska gratineras i ugnen.
Kl 15:30 pajjar ugnen!! ingen värme men det sprakar fin i den när man virder på vredet. KANON!! ringer och felanmäler spisen hon skrattar och jag med vilken jävla tidpunkt. Men det fixar sig,, ber Tommy starta från Ljusdal lite tidigare så jag hinner grilljera skinakn a straxx före maten,, men det går nog.. det  är kallt ute så skinkan blir nog fort kall. Värre med veggo rätten den får nog följa med till soprummet.
Så ner på stan för att fixa de sista julklapparna,..men hinner bara in så spökar ryggen,, den har markerat sin närvaro under flera dagar men nu började den skrika.
Bara att ta seden i vacker hand och gå hem. Nu sitter jag här. Båda reservplanerna är riggade och jag finner en viss ro,, bara ryggvärken som stör julefriden här hemma.
Nu är det sax att luta sej ner i sofan och göra Ingenting.. zappa och slappa.

Till er alla som läser önskar jag en riktig God Jul

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela