Mitt liv som mormor..oxå

Man borde ha fått börja som mormor innan man blev mamma.

Julklappar,,ungefär som Agatha Christie

Publicerad 2010-12-13 19:20:15 i Allmänt,

...så var det bara det bara 9 små klappar kvar.
Ja en har jag köpt, fast det var juh 2 egenterligen men den ena räknas inte då den "hör till" en anna julklapp..
Det är så jag köper julklappar. De 7 dödsynderna spricker och jag njuter av välusten att frossa i mitt högmod.
Mitt i mitt frosseri av inköen av klapparna så kan jag drabbas av vreden som sköljer över mej då jag av avund över att andra köper finare och fler klappar för att jag är girig,,
Men sen när jag till slut får nöjet att se alla tindrabde ögon så släpper det och jag kan ta "mitt straff"
jag kommer kunna genonmlida det med  ett leende på läpparna:
  • Girighet - att sitta i en kittel med kokande olja.
  • Vällust - att bli insmord i eld och svavel
  • Avund - att sitta i iskallt vatten
  • Frosseri - att äta råttor, paddor och ormar
  • Vrede - att styckas levande
  • Lättja - att kastas i en ormgrop
  • Liknar en Spa helg,,, :))

    Men jag gör det frivilligt och med full njutning,, det är så underbart,, dessvärre finns det bara  2barn att handla till
    men jag får kompensera det med att köpa nåt extra,, om jag nu inte hittar nåt annat oxå.. som en extar klapp...

     

    Kommentarer

    Kommentera inlägget här
    Publiceras ej

    Kategorier

    Arkiv

    Prenumerera och dela