Mitt liv som mormor..oxå

Man borde ha fått börja som mormor innan man blev mamma.

Kyligt värre

Publicerad 2010-12-10 10:35:22 i Allmänt,

Kylan har tagit grepp om Sverige och jag fryser. Det har inneburit att jag bor under veckan i Tallåsen och på så sätt slipper gå ner  till tåget halv sex på morgonen i flera minus grader.
här har tempen krypit ner mot -23 grader vissa mornar och man nästan finner det "milt" när det bara är -15 grader.
Den stora frågan är juh om det kommer vara så hela vintern eller om vi får högvinsten med en mild jan-feb.
Jag sökte ett nytt jobb igen, ett helpdesk fast i Gävle.. företaget ligger på Vegagatan ...:)) 
vore guld att få ett jobb nära..heheh som mompensation till nu..
Vi får väl se, skulle vara kul att komma ut bland kunder igen, saknar den kontakten.

I morgon ska jag åka till Jonny och hälsa på. Ella ville följa med så han får träffa Eddie lite på samma gång.

I går gjorde jag pepparkaksdeg, så i morrn ska jag baka nån plåt. Det luktar så gott efter ett pepparkaks bak.
Sen ska jag baka lite på söndag kväll, när jag kommer till Tallåsen.. måste ha in juldoften där med.



Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela