Mitt liv som mormor..oxå

Man borde ha fått börja som mormor innan man blev mamma.

Så tar vi det igen...

Publicerad 2010-07-12 20:49:11 i Allmänt,

Åkte in på akuten i morse, det visade sig att jag inte riktigt var berättigat till en knä operation utan enbart ett besök!?? Jag hade ju varit på detta "besök" och där sa de att det måste opereras, mitt knä alltså, men det ville inte landsinget betala för, utan de ville bara betala för att jag var där och hälsade på.
Men fick till min förvåning en läkare på akuten som lyssnade delvis, hon kollade och skrev en ny remiss, förökte så in mej akut ( vilket jag redan fått reda på vid förra tillfället att det inte gick) men hon gjorde ett försök, sjukskrev mej och skickade hem mej med ett " ta det lungt, sitt med benet högt och håll det still" Jobbigt! tänkte jag, sitta i solen med en bok och inte göra något, Ok jag tar och lyssnar på henne och högg med glädje in på en ny bok, kanske denna semester gör att jag verkligen hinner med mitt uppsatta mål "Gör inget utom att läsa!"
Men nu ska jag följa min remiss, och vänta in en kallelse till ortopeden.
Har jag näm,nt att jag införskaffat en ny mobil? Inte en HTC Wildfire, jag fick hålla en HTC för ett halvår sen men tyckte den var lite för avancerad för mej, men jag älskade mobilen, Tomas sa i våras att det var en "light" version på G snart så en dag såg jag den,,,, den vart min. Ja jag gillar den mycket,, jag förstår inte allt i den och jag kommer nog inte utnyttja den till 100% men va faan den är MIN! och jag tror vi kommer trivas i hop, bara jag lär mej vissa funktioner.
Nu ska jag se lite på TV och sen blir det nog en skön ovh varm kväll.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela