Mitt liv som mormor..oxå

Man borde ha fått börja som mormor innan man blev mamma.

För gamal? nä precis så där lagom ...

Publicerad 2010-06-15 18:33:58 i Allmänt,

Satt idag och pratade min chef, berättade att jag nu är så sugen på att bo i en stad. En som är öppen efter kl 2 på lördag eftermiddagen, se okända människor gå förbi när man sitter på en uteservering, kunnna sitta anonym och tjuvlyssna på okända som samtalar om saker man inte känner till. Att kunna slappan av och gå förbi folk för man känner dem inte. Hon sa att det var precis så hon oxå kännde det, kunna gå och handla mjölk utan att bli stoppad för att folk vill berätta att de bakat eller vilka som dött. Så ett samtal som skulle handla om jobbet och framtiden vart mer av en stund med önskningar om hur skönt det skulle vara att kunna vara anonym efter jobbet.
Jag är den som ligger först i kön på den bostad som jag har lagt min önskan på. Får jag den blir det liet som en överraskning att skriva kontrakt, jag har ju inte sett den, men den ska vara ny renoverad och snygg. Våning 3 så jag kommer få gå i trappor, men det är nog bra för min del. Ska föröska komma i håg det när jag ska flytta in. Vill att det ska bli fredag så jag vet,, vill ju veta, vill juh ha alla fakta så jag kan ta nästa steg. Flyttkartongerna. :))

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela