Mitt liv som mormor..oxå

Man borde ha fått börja som mormor innan man blev mamma.

IKEA 365+

Publicerad 2010-06-07 16:01:39 i Allmänt,

Att det ska vara så jävla svårt att lyssna! Måste allt jag berättar dissikeras intill varenda liten atom? Bara att lyssna och låta hela historen få flyta fritt utan inhopp eller avtramp, att låta poängen vara utan att ifråga sätta varför och vad hela tiden. Att sluta fundera på alla personer eller saker som finns med i en berättelse bara vara med som bifigurer, såna som man inte ska fördjupa sig i utan de är med som utfyllnad.

I dag skulle jag berätta om att jag i helgen testade en iduktionsspis hos Ella och Tomas. Den kokade upp 8 liter kallt vatten på bara ett par minuter. Jag var dum att ta med att det var en ”vanlig kastrull och det varpotatis i kastrullen” Mycket dumt av mej, jag skulle strax ångra mej.

-Jag vart impad sa jag, av deras spis, jag satte på en kastrull med vatten full med potatis, 7-8 liters kastrull.

 –Vad var det för kastrull? Frågade Tommy

-Tja, an vanlig, från IKEA, en kastrull, kasnek rostfri eller något..

-Men en vanlig kastrull funkar ju inte på en sån spis.

-Men då var det väl ingen vanlig kastrull, men det hör inte till historen, vad detvar för kastrull

-Nää, Men det måste vara en viss typ av kastrull fär att det ska funka på en sån spis.Fortsatte Tommy

-Ja, kanske det men skit i kastrullen det är oviktigt, den var vanlig och från IKEA..

Där gick jag i taket och bad han fara åt h... Min historia om att det går att koka upp mycket vatten snabbt, försvann i frågan om en kastrull som masstillverkas i miljoner, som säljs inte enbart styckevis på IKEA utan även finns med i deras ”Startpaket koka” om den är vanlig eller ovanlig.

Hur bör man reagera? Jag skrek och svor, sa att han bryr sej för mycket om småskit och glömmer helheten.Men sen, vad händer sen? Hur skulle jag berättat min historia? Kanske jag skulle använt enbart stöd ord: ” Test, iduktionsspis, 8liter, vatten, 2 min, stormkok.”Fast då skulle han nog ha frågat: ”hur varmt vattnet var när jag tog det från kran, eller vilket märke spisen har för det finns andra märken, eller så skulle han frågat om jag hade testat med en vanlig kastrull eller en ovanlig kastrull från IKEA.

Kanske jag överreagerade men va faan, det är de enda gånger han inte plockar ner meningarna i atomer och bygger om det till något annat.

Kommentarer

Postat av: Ella

Publicerad 2010-06-07 17:05:16

Det är en vanlig kastrull från Ikea.

Kanske ska låta bli att berätta historian huvudtaget ;)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela