Mitt liv som mormor..oxå

Man borde ha fått börja som mormor innan man blev mamma.

Nu vänder det

Publicerad 2010-06-22 20:32:41 i Allmänt,

Ja i går var det midsommar solstånd. Så nu blir dagarna kortare, det innebär ju att det går mot höst.
Fast vi ska inte klaga vi fick ett par timmar med sol så helt utan sommar blev vi inte. Vi får hoppas det blir fint i Juli och Augusti.
Min TL tjänst fick nog oxå en vändning i går, jag frågade rent ut om det var meningen att jag ska hjälpa till tills det fungerar bra och visar rätt resultat och sen återgå till mitt nuvarande jobb, svaret vart ja det är så det är tänkt. Så jag sa tack, men NEJ Tack! Jag är inte så sugen, att slicka röv för att "vikariera" i 6 dagar står inte högts upp på min önskelista. De får leta en annan tunga som kan smaka av dem och deras påhitt. Mina smaklökar vill nog ha mer av livets goda smaker.
Jag flyttade min semester, startade en vecka tidigare än beräknat. Ja, jag hade ju iaf inget att göra om dagarna.
Ti*
ndra ska var med mej på Midsommar, Nadjas lägenhet är upp och ned vänd, de har tagit alla lådor och skåpsluckor i köket, alla möbler finns i sovrummet. Bara dumt att ta med Tindra hem till det över helgen, de skulle ju iaf komma tillbaka hit på Söndag. Lika bäst att hon är med mormor hela tiden.

Nu är det en kopp te och lite Tv som gäller, ska se om det går att lägga en speedad Tindra. Verkar lurt just nu iaf..

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela