Mitt liv som mormor..oxå

Man borde ha fått börja som mormor innan man blev mamma.

Plötsligt så händer det..

Publicerad 2010-06-19 15:51:51 i Allmänt,

"Vad är väl en bal på slottet??" Tja den balen jag har sett fram emot och hoppats på den förvandlades till en pumpa. Ja, jag visste det innan man någonstans inom mej så hoppades jag att lovorden skulle vara mer än bara toma löften.
I går pratade min chef med mej, hon sa att jag skulle få bli teamleader traniee, jag skulle hjälpa en annan ny Teamleader att styra upp hans team, få ordning på de agenter som inte sköter sig och hjälpa till under en inledningsfas av nya processer. Ja han behövde visst också lite stöttning, så han hinner mogna på sej och få lite stake. Då skulle företaget hinna ge honom mer utbildning och han får lära sej mer om sitt jobb.
Jag skulle barar vara en "stödperson" som hjälpte en anna chef att nå uppsatta mål. Min betalning för det: " du får vara hans backup under hans semester." För detta måste jag oxå flytta min semester från den som var planerad. Tack!! vilket förtroende.
Njä,, det var en nitlott, trodde jag skulle få en chans att göra nåt vettigt fram tills jag får ett nytt jobb. Men ack det sket sig totalt.

Tommy ville att vi skulle vara i Hennan i går. Det var Grill/ Pub kväll. Jag anade att det skulle spåra ur så jag valde att vara hemma, Ella och Tomas skulle komma så det vart en hemmakväll med tidig sänggång.
Vi åkte upp till Hennan i dag för att de skulle få se hur vi stog och hur det ser ut. Ja det såg ut iaf. Tommy låg och sov och vaknade när jag kom in i vagnen. Han såg ut, han var fortfarande full. Vinsten var att jag var valde att inte närvara i Hennan, Nitlotten var att vackra ord och fagra löften  bara var tomma ord och tomma löften.

Men den största vinsten, även om det inte känns så just i dag, är att jag visste om detta innan, jag borde ha litat mer på min mag känsla än på andra personers vackra ord. Jag hade rätt! och det är mer värt än en miljonvinst.
Jag känner min omgivning och jag har denna gång även sett till att ge dem inte bara en sista chans utan jag har låtit dem även hålla i tyglarna.,, men det hjälpte inte, de behandlade mej på sitt vanliga sätt, deras förlust!

Nu ser jag framemot att på måndag ringa Gavlegårdarna och sen ska jag låta chefen ha ett samtal med mej och den där andra Teamleadern, men hon vet fortfarande inte att ska hon ha mej att göra skitjobbet och låta
andra få ta äran för ett resultat så kommer det att kosta.

För jag kan lika gärna ägna mej åt att läsa böckerna som ligger och väntar på att bli lästa.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela