Mitt liv som mormor..oxå

Man borde ha fått börja som mormor innan man blev mamma.

Skolavslutning.. så definitivt

Publicerad 2010-06-11 10:15:39 i Allmänt,

Idag går Diana ut 9:an. Nu har jag inga "små" barn längre.
Så efter 22 år i Ljusdal och med 45 st skolavslutningar under 18 års tid är detta sista avslutningen, jag är inte där då jag dels har Tindra och den är i kyrkan vilket gör att för att få plats så ska man köat sen kl5, så är detta trots allt den sista skolavslutningen jag har. Nästa gång är det examen men det är om 3 -4 år så det hinner jag ladda inför..Sen är det ju klart att det finns ju barnabarnens avslutningar jag kan gå på, men inga "egna längre".
Ingen skolplikt som jag tvingas se till att de sköter, jag har ju ändå haft turen att ha barn som insett vikten av närvaro i skolan, men heller inget som binder mej kvar här i Ljusdal längre.

Jag har fått erbjudande på en lägenhet i Gävle, Diana ska gå gymnasium där och det passa bra då jag och Tommy just nu har det lite ansträngt. Lägenheten ska ha havsutsikt och man ser området kring Gasklockorna, låter attraktivt i mina ögon, se havet...
Har bett Ella titta på den och se om den ser fräsch ut, sen är det bara att hålla tummarna på att de som står före inte vil ha den.
Kommer att bli jobbigt att börja packa, har ju hunnit samla på mej en del, men efter alla uppbrott så har jag lärt mej att det finns inga saker som inte går att köpa på nytt. Det är inte sakerna man ska värdesätta, det är att man ska må bra och att kunna trivas med sig själv.

Så nu håller jag tummarna på att de som står före inte vill ha denna lägenhet.

Kommentarer

Postat av: Linda

Publicerad 2010-06-11 11:11:41

Åhh.. Ingen Irre i ljusdal som man kan tuta på snart då! Hoppas att lägenheten passar så att du få en nystart på ditt liv som mormor :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela