Mitt liv som mormor..oxå

Man borde ha fått börja som mormor innan man blev mamma.

Kärt barn har många namn.

Publicerad 2010-03-16 21:24:22 i Allmänt,

Jag satt i en samtal med min man om när man blir mormor och till vem.. och vad betyder egentligen denna titel och när föräras man den? Genom hårt arbete på fronten eller lång och trogen tjänst? Kan man vinna den eller köper man den? Vad händer om man stjäl titeln? Men jag bara ÄR mormor och så ÄR det bara. Nä inte bara det är ju så jag vill ha det, så jag njuter av att vara mormor.
Men till vilka räknar du att du är mormor? Vad är du till de barnbarn som du genetiskt inte är mormor till? fick jag som fråga. Ja till dem är jag nog Mormor sa jag, men till dina söners barn vad är du då frågade min man.. jaaa det var knepigare,, men jag är nog farmormor då.. Mormor är ett ord som låter så snällt. Ett sånt där ord som smakar gott i mun. Det passar lixom till alla barn oavsett genetisk härkomst.
I Italien hade jag varit Nonna och i England Granma.
Här i Sverige delar vi upp alla i små grupper. män dit och kvinnor hit. Enklast att bara ha ett ord för en sak, Mormor.
Jag kammar alla barn över min mormors kam och fortsätter med att titulera mej mormor.

Kommentarer

Postat av: mannen

Publicerad 2010-03-16 21:27:30

:-)

Postat av: Ella

Publicerad 2010-03-17 09:09:51

Jag ser dig mer som en mormor än en farmor.

I för att det inte ska bli något missförstånd får vi helt enkelt börja kalla dig Nonna.



Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela