Mitt liv som mormor..oxå

Man borde ha fått börja som mormor innan man blev mamma.

Mässa

Publicerad 2010-03-25 20:24:50 i Allmänt,

I helgen ska jag på Mässa "Antik och Sy festival"  i Göranssons arena.
Kombinationen av dessa två kan bara bli kanon bra.
Jag och Diana tar tåget i morgon och sen får lördagen gå åt till att botanisera i olika tyger och gamla saker.
Jag är främst ute efter lite balla barntyger och så vill jag börja på ett lapptäcke. Jag vet inte alls varför jag vill börja på ett lapptäcke tror inte ens jag tycker de är fina men det verkar kul att sy dem. Fast Ella hittade ett i svart och vitt som var snyggt så det finns ju snygga lapptäcken, eller??  Vi får se om det blir något överhuvudtaget, kanske slutar det med en tummetott, som i sagan.
Hur som helst så har veckan varit.. hmm oväntad och överraskande kanske man kan säga.
På jobbet är vi mitt i eller i början på en omstrukturering vilket gör att det dagligen är förändringar och det gäller att hålla i hatten för att hänga med. Men på något sätt känns det som om det jag och min kollega gör om dagarna börjar märkas och andra börjar se på det från en annan vinkel, om det sen beror på oss och vårt mässande eller om det har en annan orsak kan jag inte svara på, men det är alltid kul att ens arbete uppmärksammas.

Sitter just och ser på "Sveriges värsta förare" och blir förbannad, inte på de stackars ärthjärnorna till blondiner men på den från TSV som godkännde att dessa fick framföra fordon på egenhand mitt bland andra trafikanter!
Denna person borde sättas i deras baksäte, fastslåst och med silvertejp över munnen.
Där kan han sitta och njuta av att åka med dem. Puckot! Hoppas de stannar i sin hemkommun med bilen.




Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela