Mitt liv som mormor..oxå

Man borde ha fått börja som mormor innan man blev mamma.

Sommartid = badtider eller??

Publicerad 2010-03-31 19:56:37 i Allmänt,

Så har det nu gått ett par dagar med sommartid.
Visst gör det att det är ljusare på em när man slutar jobbet, men man är ju så trött på morgonen.
Inte är det varmare heller!! Trots att det är sommartid.. snö, is och kyla det är så långt från sommar man kan komma.
Så jag satt och sökte nya jobb häromdagen och ville ta en dag ledigt för att bara sova då min man kom fram och sa att visst kan du vara ledig men sök ledigt runt mitten / slutet av April. Men va tusan tänkte jag,, jag är trött nu idag..
men sen på lunchen sa han att han skulle köpa en resa til värmen. Jaha sa mitt inre positiva jag.. vart finns det ra? i en vulkan?  - Nä sa han, Egypten tycker jag låter bra. Vad svarar man på det ra?  Det var bara att tacka och ta emot. När åker vi? Idag köpte han resan så den 15 April så far vi, en lagom lång resa, 10 dagar. Det är ju trots allt bara en öken. Men det är 23 grader där, röda havet är 18 grader när det är som kallast i Januari så det känns som om det kommer att bli kanon skönt. Sol, bad och vila och bad, sen kan man bada, och gå i sanden barfota och bada sen kan man bada i poolen oxå. Så i år kom sommartiden med en överraskning som heter sommar.. Jag kan vänja mej vid det.

Kommentarer

Postat av: Ella

Publicerad 2010-04-02 10:06:57

Låter som om vädret inte alls kommer att blir bra där nere ;)

Ingen tycker väl om plus grader och massor av sol. Man kan faktiskt bränna sig i solen och du kan säkert få eksem av vattnet.



Är inte alls avundsjuk på något sätt...

Postat av: Kenneth

Publicerad 2012-10-05 12:32:51

Ahhh,, snorkla i röda havet,,, snacka om underbart, gjort det och gör om det hur många gånger som helst,,, :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela