Mitt liv som mormor..oxå

Man borde ha fått börja som mormor innan man blev mamma.

TID- igare

Publicerad 2010-03-15 18:54:46 i Allmänt,

Vet ej om det var bättre förr, det känns som om det fanns mer tid förr. Förr hade jag inte tid att arbeta.. då hade jag ju 5 barn att ta hand om, ibland var det fler. 12 barn var det en sommar. DÅ hade jag verkligen inte tid att arbeta.
Men förr så vaknade man , stressade upp för att hinna vakna innan cirkusen var i gång, frukost, dagis jobb, handla dagis, middag, läxor, bada, lägga, tvätta.diska, dammsuga, plocka, sova,,nu går man upp poar på en lång stund innan frukost, till arbetet dricker kaffe, jobbar, fikar, jobbar umgås med kollegor, jobbar , dricker kaffe, har rast, jobbar, fikar, går hem. käkar för att få matlåda till dagen efter. softar gör inget, trampar i min maskin, ser på tv och sover. Ändå känns det som om jag inte har så mycket tid till att göra de där andra sakerna som jag planerade på den tiden jag inte hade tid. För min tid nu är redan tingad till att göra ingenting!
Visst skulle jag kunna fylla min fritid med allt det som jag ser andra göra, åka skidor motionera, hälsa på andra umgås, men det vill jag inte jag vill inte slösa bort min tid. Men jag är nöjd och jag trivs med det, kanske därför jag trivs med att gå till arbetet varje dag oxå. eftersom jag får stilla mitt sinne med att umgås på mina villkor med mig själv varje kväll. dvs, jag får tid med mej!
Nå nu ska  gå med mej på en promenad, nope inte ute blir en promenad inne, och sen är det tid för TV innan det är hög tid att hämta Diana.

Kommentarer

Postat av: Linda

Publicerad 2010-03-15 22:29:54

Äntligen så har du skaffat dig en blogg ! Tummen upp för det :)) Puss

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela