Mitt liv som mormor..oxå

Man borde ha fått börja som mormor innan man blev mamma.

Min katt den har tre lägen..tre lägen har min katt

Publicerad 2010-03-19 22:15:31 i Allmänt,

Min katt Vera har 3 social lägen,
1 Hon undviker allt.
2 Hon avskyr människor
3 Hon vill kelas bara när man sover.
De två första kan man inte göra så mycket åt, det är bara att föräska se till att hon får mat i sig och kan sova ut. men det sistnämnda! När man sover som skönast, kl 4 eller 5 då kryper hon upp i sängen placerar sina morrhår rakt in i näsan, försök att inte vakna då, och puttar en i ansiktet med nosen med ett " nu vill jag att du kliar mej på magen" .
Eftersom hon den vakna tiden av dygnet undviker allt levande som rör sig i vårt hus så anser hon väl att då jag sover är en lämplig tid att umgås.
Jag kan ju inte påstå att jag försökt förklara för henne att det egentligen är en ganska olämplig tidpunk i mitt liv som vi ska umgås så får jag väl stå mitt kast.
Jag får väl kelas med henne och försöka få henne att somna om i min säng, men jag måste erkänna att jag är trött, fruktansvärt trött och jag vill egentligen bara somna om, men det orkar jag inte ta upp med henne vid denna tidpunkt på dygnet. Men jag ska ta det med henne direkt på morgonen tänker jag.
Det är bara det att då tillämpar hon de två första punkterna i hennes livsfilosofi; undvik alla..
Så då är vi på ruta ett,, och snart dax att lägga sej.Men hon är juh så söt, min gumma så man får gilla läget .

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela