Mitt liv som mormor..oxå

Man borde ha fått börja som mormor innan man blev mamma.

Mersmak av något nytt

Publicerad 2010-03-28 19:26:09 i Allmänt,

Tja, kan man nog säga om mässan. En massa gamla saker, fula dockor som såg arga ut och en massa annat skräp. Men jag hittade en tjej som hade flätat tyg, nån Japansk flätning såg ut som kuber och var otroligt ballt. Men för att veta hur man ska gå tillväga måste jag införskaffa en bok på Japanska som visar hur man gör. Men det var snyggt!
Var skönt att vara hemmifrån ett par dagar. Tog en tur in till Valbo köpte ett par nya vårskor, men än så länge är det stövel väder, desvärre. Men det kommer väl bättre väder snart får vi hoppas.

Jag brukar ju alltid tycka det är skönt att komma hem och "Hem ljuva Hem" har ju varit ett måtto som speglat mej ganska väl. SÅ idag på tåget satt jag och kom på mej själv med att känna att "hemma"  intye riktigt är "hemma" längre.
Jag vet inte om det är så att jag inte trivs eller om det helt enkelt är dax att gå vidare.
22 år har jag bott här i Ljusdal innan dessa vart det 22 år som  bodde jag i Stockholm, kanske har tiden nu kommit och det är dax att bo på anna plats? få andra intryck få mer energi.
Jag skulle vilja ha mer puls, mer folk att se och mer utbud. En stad helt enkelt.
Ljusdal är ju inte bara ganska dött om helgerna utan det är heldött. kl 15.00 på Lördagen så måste man gå hem till sitt och där blir man sittandes framför dtorn eller TVn. Hitta på något, tja, men är dock alltid utlämnad till det utbud som fanns förra helgen och helgen innan dess och helgen dessföre och helgen förinnan dessföre och så är det, en del kallar det att umgås och träffa bekanta men jag har andra namn på det....
Vad det än kallas så är jag för gamal för det och jag tycker inte det är roligt längre, vilket leder til att jag sitter framför TVn och bidar min tid..och på nåt vis så börjar den tiden närma sig för så här vill jag inte fortsätta bo och leva. Jag vill kunna völja när jag vill gå på BIO och vilja välja film. Inte vara tvungen att gå på Filmen när den visas. Jag vill kunna gå ner på söndag em och äta en middag som inte är Pizza eller från Sibylla. Jag vill mer.. och mer kommer det att bli..

Kommentarer

Postat av: Linda

Publicerad 2010-03-28 23:48:01

Jag förstår vad du menar, just därför så kan du flytta till veckbo. Där är det energi och mycke fart. Sedan så är det hemlagat som står på menyn när man ska ut och äta där :) hehe..

Pösss

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela