Mitt liv som mormor..oxå

Man borde ha fått börja som mormor innan man blev mamma.

Mors dag, första dagen på resten av mitt liv.

Publicerad 2010-05-30 09:30:06 i Allmänt,

Mors dag i dag! Grattis till mej och alla andra mammor.
Blev väck i morse, vid halv 7! Tindra valde att ha sovmorgon, nice, hon bjöd på en blöt puss och och blöt blöja.
dammsög av lite rester av Bosse och Vera medans Diana gav Tindra lite frukost.
Julrean 2009 köpte Tommy en bio ljud anläggning som han satte upp lite provisoriskt, ja det vill säga kablaget ligger löst på golvet och vid trösklarna så vart det silver tejp. Detta provisorium frågad ejag om för dryga halvåret sen och han sa då till mej att vill jag inte ha det så så kan "jag väl själv fixa det" okey tänkte jag och i dag, på mors dag, så tog jag tag i det, jag ville ha bort kablarna och tejpen, i dörröppningarna. Sen ville jag att det skulle se städat ut.
Sagt och gjort, enklast var att ta bort hela anläggningen!
Så nu är den i källaren och det är snyggt och städat i vardagsrummet. Inga kablar som ligger i högar och tejpen är borta. Kabellisterna har slutits samman och det ser "prydligt" ut igen. Ja jag gjorde det på mitt vis.
Kanske att Tommy kommer att ha invändningar, men detta är bättre än silvertejp på golvet.
I morgon ska jag oxå beställa hit glasmästaren, förnstret i vardagsrummet har varot trasigt i flera år nu, Tommy skulle ta det till glasmästaren en dag då det inte regnade och inte var för kallt. Fönstret i köket har ju bara varit krossat sen i påskas, men de kan lika gärna ta tag i det oxå slipper det se ut som om det håller på att förfalla helt.
Så nu börjar dagen på en ny vecka, och den börjar med att jag städar bortsaker som legat i träda en lång tid. Nu är det dax att förnya,förbättra, göa avslut och kassera.

Kommentarer

Postat av: Ella

Publicerad 2010-05-30 14:47:54

haha... Heja morsan! :)

Silvertejp är ju så snygggt ;)

Postat av: Linda

Publicerad 2010-05-30 15:35:08

hahah.. Klockrent!!

Pusss

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela