Mitt liv som mormor..oxå

Man borde ha fått börja som mormor innan man blev mamma.

Somna om snö.

Publicerad 2010-05-04 21:38:00 i Allmänt,

I morse när jag vaknade så tittade jag ut, det var så ljust och det såg ut som om solen sken, tils jag såg att det regnade,, men regnet såg så konstigt ut, och vid närmare granskning så säg jag att det var SNÖ!
Men va då? det var ju slut på snö och vinter, det låg ett 5 cm täcke över hela tomten. Då ville jag bara lägga mej ner och somna om. Väck mej när det är riktig vår.
Jag var inte ensam om den tanken märkte jag när jag väl kom till jobbet, det var tunga suckar från de flesta runt mej. Det är lixom svårt att begripa att det aldrig tar slut. Har vi inte fått den mängd vi ska ha per år?
En del brukar vid dessa tillfällen säga: " Det är bättre att det kommer nu än sen i sommar." Vadå? Det är väl bättre det inte kommer alls. Det är ju inet så att bara för att det kommer nu så kommer vi slippa nerderbörd i sommar. Det lär väl regna oavsett om det kommer nu eller inte.  För min del så får det gärna varar öken klimat här i sommar. Om aöllt gräs och alla blommor på min tomt dör ut i sommar pga av torka så kommer jag att välkommna det. Jag kommer heller aldrig säga att det är bättre det snöar nu.. för om vi får öken i sommar är det bättre det snöar då.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela