Mitt liv som mormor..oxå

Man borde ha fått börja som mormor innan man blev mamma.

Mitt arbete suger skit

Publicerad 2010-05-28 10:24:52 i Allmänt,

Så trött på mitt arbete, får order att göra om arbetet från högre chefer och ansvariga, det är bara det att det verkar som om de som delar ut dem inte talar med varandra.
Ingen säger lika utan de säger emot varandra. Hur enkelt är det då att göra något?
När vi sen frågar vår närmaste chef så tar han bara lätt på saken och säger gör som min chef vill. Ja tacka för det,, då kommer han juh undan, men vi kommer ju stå som fånar där, med skägget i brevlådan, vi har ju fått  en uppgift att göra en sak, och sen en annan uppgift om  att inte göra denna  sak. Men han som vår chef kommer komma undan, han gör ju bara som han är tillsagd, inte undra på att det då är lätt att dela ut en arbetsuppgift och sen ta tillbaka den. Värre för oss som sagt, vi kommer ju från något håll få veta att vi inte gör vårt jobb även fast vi försöker.
Tillråga på det så sitter vi kvar i vår bunker med den trasiga väggen, i går satt en kollega här och käkade, luktade prutt i hela bunkern. Fattar inte att man äter på sitt arbets plats, men men vissa är ju såna att det ska sitta vid datorn och käka. Tidigare fick vi inte äta vid arbetsstationen, det var vår chef noga med men nu när vi ändå inte syns eller blir sedda så är reglerna borta. Huvudsaken jag kommer i tid och går ut och äter så får de andra göra som de vill, det suger. Allt med mitt jobb suger, sitta här i "bunkern" persiennerna nerdragna, trasiga väggar och dålig luft 9 timmar om dagen, enda gånge rman lämnar rummet är för att fylla på kaffe, men vi kan gå och fika sa min chef, det skulle innbära att sitta i ett tomt kök som påminner om en kurslokal i kyrkas regi, ingen där och lukt av sopor. Ja man får väl lära sej att bli isolerad, och sitta ensam och nörda, synd bara att det tar så på en att man inte vill träffa eller göära något sen efter jobbet. Planerna var att åka till husvagnen i kväll, men nää jag vet inte. Jag har ingen lust, ingen lust att sitta i en vagn när det regnar, sitta ensam med Tommy och ingen göra, han vill ju prata med alla andra jag vill inte träffa någon. Slutar nog annars med att vi bara bråkar och det kan jag vara utan efter denna helvetes vecka på jobbet. Snart måndag och så börjar det om.. SUCK :(

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela