Mitt liv som mormor..oxå

Man borde ha fått börja som mormor innan man blev mamma.

Vårbruk

Publicerad 2010-05-09 16:03:27 i Allmänt,

Det är tur att jag kan skjuta upp tråkiga saker som måste göras. Så i dag fortsatte jag att rensa i blomlanden, men det såg så torrt och trist ut efter min framfart. Så vi åkte ner och hämtade en vagn med matjord, man fick gratis på vår återvinnings station. Jag hävde denna nya jord över alla ställen jag gått fram på och det såg genast bättre ut. Har jag tur kanske även blommorna får någon näring. Men nu är det dessa högar som jag skapat med förra årets rester som ligger utspridda på tomten, de ska ju tas bort men min lust är lixom borta igen. Men jag får väl ta tag i det, kanske :)
Bäddningen i vagnen är inte heller klar, lär ju hinna det innan jag lägger mej och sover i vagnen. Det är ju först på torsdag som jag ska ligga i den  så ingen brådska. Jag han iaf med 2 viktiga saker, Ladda ner en Asterix film och Sherlock Holmes.
Så nu står middagen på spisen och inväntar ett klartecken på att få dukas fram, en tvättmaskin som ska hängas och sen är det bara att bänka sej på favvoplatsen och dra sig tillbaka till Gallien som en bra avslutning av söndagen.
Tja det vill säga om inte Tommy får för sig att vi ska a bort de där högarna, men jag tror de kommer ligga kvar i morrn oxå, tror inte jag har turen att någon stjäl dem under natten.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela