Mitt liv som mormor..oxå

Man borde ha fått börja som mormor innan man blev mamma.

1 Advent

Publicerad 2010-11-29 09:11:57 i Allmänt,

I lördags var jag barnvakt till Eddie, vi höll till i Sandviken.
Det kom 40 cm snö mellan lördagen och söndagen! sen skulle jag ta tåget till Ljusdal på söndag em.
Det var försenat och jag stod ute på perrongen i 40 min innan jag kunde gå på tåget. Det var kallt, mycket kallt.
Jag satt med jackan på i 40 min innan jag tog av mej den.
Tommy hade inte satt upp några ljusstakar, han har hjälpt Ola med att få in en ny panna och det går före det mesta i denna kyla.
Men vi ska ta in dem nån kväll nu i veckan.
Jag tog ett fotbad i går kväll för att tina upp lite, men i morse så väckte Tommy mej med ett
det är -18 grader ute!! Ja god morgon på dej själv! Fan det är inte kul,, det är ju bara November.
Men några bra saker har heglen gett.. Jag fick ha kvalitetstid med Eddie,, ingen mamma eller pappa som la sig i.
Vi hade det kanon mysigt, jag hittade ett glöggset på Erikshjälpen, 6 bodum Nova glas ( de med röd plasthandtag) med skedar, bricka underlägg och en skål
för 18 kr. Det var ett klipp.
Jag såg lite fyrverkerier i går när de invigde Bocken.
Jag hann färga håret från alla gråa strån som envisas med att krypa fram och jag har sovit gott i natt..
en det är klart, pyjamas, strumpor, filt och täcke. så borde jag inte sova illa iaf..

Nu på morgonen så har jag lämnat lite blod till några prover som läkaren ska titta på, jag har ett läkarbesök på fredag i Hudiksvall.
Ett år efter GBP op..
Ja tänk vad tiden går fort..nu får jag hoppas på att det snart är vår.

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela