Mitt liv som mormor..oxå

Man borde ha fått börja som mormor innan man blev mamma.

Gå i fängelse

Publicerad 2010-09-06 19:19:24 i Allmänt,

Ja det var ett tag sen man uppdatera, så lite tillbakablickar:
Det är underbart att bo i en stad igen, inte bara det att det finns mer att välja på utan just att det finns mer helt enkelt, det är grejjen. Bara det där att gå ner på stan och titta på folk och se på aktiviteterna som sker på stan, helt underbart, guud vad jag har saknat det.
I lördags var det nåt de kallar Å-draget. Det var nån form av lyskväll och de tände 5000 marshaller längs Gavleån. En massa folk var ute och tittade på uppträdanden och sevärdheterna som fanns. Jag och Diana cyklade ner och gick på musseum, Fängelsemusset. Mycket givade och eftersom det var vid 9-10 tiden på kvällen så var stämmningen den rätta, lite kusligt att gå och titta på björken som stod där strax brevid den plats de avrättade folk förr, tänk om björken kunde tala,,, att den inte hade röda löv måste vara ett under.
Men jag trivs, jag vill inet ens åka och jobba och när jag åker så vill jag bara hem, för att cykla eller går runt och se på saker. I höst vill jag ägna mej åt att inspektera konserthuset och den typ av musik som jag inte brukar lyssna på men jag ska i höst ge mej in i denna nya värld. Opera står högst upp på listan så jag hoppas jag kan komma i väg på en av konserterna som ges nu i september men missar jag det så fanns det andra konserter som funkar.
I morgon ska jag in och fixa knät, delvis ör kanske tilläggas, men de ska föröska ta bort det som gör ont och se till att jag kan träna upp stabilitetet. Sen får jag väl cykla till badhuset och träna.

Blir att uppdatera lite oftare nu när jag har skaffat mobilt bredband.. om Diana inte stjäl det.. :))

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela