Mitt liv som mormor..oxå

Man borde ha fått börja som mormor innan man blev mamma.

På väg till arbetet

Publicerad 2010-09-17 08:35:25 i Allmänt,

Sitter på tåget och tittar ut över det regnblöta höstlandskapet som svichar förbi. Onekeligen så är vintern på väg och jag får kapitulera det är dax att skaffa nya höstskor. Men i år ska jag även skaffa en snygg vinterjacka,,och varm!  Jag kommer juh att vara tvungen att gå till tåget och frysa vill jag försöka undvika. 
Men jag trivs mer och mer i lägenheten och nu när mörket och hösten kommer. I kväll måste jag stanna i Tallåsen för att kunna ta mej till Harmånger i morgon,, det går inte direkt någar bra förbindelser dit på helgerna. Så jag åker med Tommy dit i morgon sen får vi (jag och Diana)åka hem i morgon, men innerst inne så letade jag alla möjliga lösningar på att slippa stanna i Tallåsen, men men.. jag ger mej. Får juh vara hemma nästa helg :)). Jag ska föröska leta reda på en katt oxå, kanske har jag tur och får med en i morgon :)) om jag hittar en transportbur vill säga. för den fick jag inte med mej nu på morgonen.
På jobbet är det rörigt, 46 är varslade så luften har gått ur många, många sjuka och upp på detta så vill vår uppdragsgivare stänga ner en hel avd, de som satt där ska ut på de andra avd. Man kan säga att det är mycket känslor i luften just nu och det märks, folk är utarbetade på vissa avd, på andra avd är det helt tyst och en spänning i luften. Många är oroliga och andra känner av situationen och blir oroliga de med. Jag för min del hoppas att Jonny får ett arbete i Söderhamn. Men det får han veta först nästa vecka.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela