Mitt liv som mormor..oxå

Man borde ha fått börja som mormor innan man blev mamma.

Svart /vit regnbåge vore grått

Publicerad 2010-09-21 17:10:40 i Allmänt,

Ibland avyndas jag dessa människor som ser allt i svart eller vitt. De som inte har empati eller sympati som färgar världen. Det är så enkelt för dem. Har man en fråga frågar man och förväntar sig att få ett svar, finns ingen att fråga frågar man den som man tycker borde veta och då får denne svara eller fråga någon annan om det rätta svaret. Det innebär att det kommer att vara ett svar som gått från hand till han om man ens hinner få ett svar inna ndet är försent. Lite som viskleken.. svaret kan bli vad som helst. Dessa personer har även för vana att dela upp folk i olika grupper och ge dem olika funktioner. Även om dessa nytitulerade personer inte alls har med en viss sak att göra så har de svart/vita människorna bestämt att det bryr de sig inte om, de nytitulerade får skaffa sig kunskap eller ta reda på det som de svart /vita vill veta. Jag vill ju fråga den som vet,,en rak dialog ,ed den osm besitter svaret, jag har ingen lust att låta någon annan vara mellanhand i de svar jag eftersträvar.
Detta är något som jag och min man har svårt att med. Han är en svart/vit människa. Hans måtto är " det är bara att göra" han fattar inte att ibland är det inte bara, inte ens för honom. Med då det är något som han är tveksam över delegerar han bort det både på jobbet och i privatlivet. Han fattar inte att jag ororar mej för mer, han anser är enkelt att fixa. Som Jonny tex, för han att få en lägenhet i Söderhamn är det "bara att gå från jobbet, ingen chef att fråga om ledigt eller ej, ta bussen till Järvsö och tåget till söderhamn, titta på en lägenhet och skriva kontrakt"  Bara lixom, Jag ser det mer som att det saknas information...Vilken lägenhet? vilket bostadbolag? vart finns lägenheten? nära järnvägen? eller ska man ta nån annan förbindelse??, hur går man dit, vart ligger den nya arbestplatsen? hur tar man sej snabbast emellan jobbet och bostaden? osv osv,, såna frågor ställer aldrig en person som tänker i svart/vitt, För de åker bara och tar en lägenhet och går till jobbet. De andra frågorna finns inte i deras värld. Antagligen har de fått alla svaren från en person som jag eller så kastar de ut den person som bor i lägenheten de tittat på,, vad vet jag.. Jag vet att jag är så trött på att förklara och försvara mej som individ och mina frågor och min oror. Jag hade hoppats på att efter så pass många år så borde han känna mej bättre, men inte ens det gör han.. han går på och jag har accepterat han som svart /vit men han kommer aldrig acceptera att i min värd finns det fullt av regnbågens färger.
Jag låter han stå utanför.. så slipper vi bli osams om vem som ska svara på vad.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela