Mitt liv som mormor..oxå

Man borde ha fått börja som mormor innan man blev mamma.

Plötsligt så känner jag

Publicerad 2011-04-05 06:19:01 i Allmänt,

I går väg hem efter ytterligare en dag i förnedringens tecken. Tänk på kvantiten det är det vi måste ha.. siffror formler, excel, rapporter och resultat. Det sammanfattas med ett ord på mitt arbete, Kvalitet!
De glömmer helt bort att det är människor bakom alla dessa siffror, de vet inte hur de ska hantera dessa siffror men är jätte glada över att få siffrorna. Men sen ra? sen händer inget mer,. de går vidare och levererar fler siffror, trycker ner folk och slår sej sen för bröstet och säger " Men allt finns i ett par klick i en rapport" Om livet vore så enkelt.
Bara att markera och välja delete.
Men tillbaka till i går. Jag kan inte förändra allt, jag kan inte förändra mycket. Saker är som det är. Men det finns saker jag kan påverka och det finns saker jag kan ta i ut med. I dag ska jag ta ta i en av de saker jag kan förändra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela