Mitt liv som mormor..oxå

Man borde ha fått börja som mormor innan man blev mamma.

Så trött på kylan.

Publicerad 2011-02-24 20:22:30 i Allmänt,

Så har det varit nästan 2 veckor med kyla, och i natt var det -27 grader, det är inte kul att gå upp då. Man vill dra täcker över skallen och gå i ide. Väck mej när värmen kommer! I går la jag mej vid kl 20:00 skönt jo tjena. vaknade strax efter 01:00 och så var jag vaken. Inte så kul på en skala, men jag somnade om efter att jag titta på kl vid 5:00 tiden. Gääsp, har det varit hela dagen. Lagon trött nu.. seg i skallen och har kännt mej som om jag var i en plast bubbla. Men dagen har varit rolig på jobbet. Vi tackade av en kollega, han gick i pension. Troligen kommer han vara den enda som gör det på vårt arbete. Men han blev ordentligt avtackad, fick ledningen att haka på och köpa tårtor, blommor och skapa ett kort, kul att få ge högsta chefen tips som han nappade på. ( senare så sågade jag han på ett snyggt sätt, han sa att det var fördjävligt att jag kom med mina kommentarer, och att det värsta var att jag hade rätt i det jag sa! som om det var något nytt!!) Jag hann även vara med på ett möte, jag går som "prao" i unionen, och skuggar ordföranden för att ta reda på hur hon arbetar. Mycket intressant.
På lördag ska vi hjälpa Nadja att flytta till Sandviken, så denna helg stannar jag i Ljusdal, hennes möbler ska hit och det är bara dumt att åka ner för en dag.
Ja så är det en dag kvar på veckan, denna vecka har gått fort lite nya arbetsuppgifter och en del möten. Kanske det trots allt börjar tina fram lite inspiration igen, det måste betyda att våren snart är på G. Jag håller tummarna, för nu är jag så trött på att frysa hela tiden.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela