Mitt liv som mormor..oxå

Man borde ha fått börja som mormor innan man blev mamma.

Inte blogga om jobbet

Publicerad 2011-01-31 18:19:30 i Allmänt,

Nästan dagligen så läser jag om att man inte bör uttrycka sig negativt om sin arbetsplats på diverse siter så som facebook, twitter, bloggar och öppna forum.
Men egenterligen varför då??
Är arbetsgivaren rädd för att få negativ kritik så bör det väl tas upp på arbetsplatsen och det borde uppskattas av arbetsplatsen.
Men nä man skjuter budbäraren,, man nagelfar dem och söker efter minsa lilla fel sen slår man till med en varning eller två och så ut.
Nu ska ni inte tro att jag fått sparken, nä nä, men "goda råd" från de som "vill mej väl"  att inte skriva ut i klartext om vad som försigår på min arbetsplats och vad jag hör och ser.
Okej,, jag ligger lågt ,,men det som pågår tycker jag inte är någe vidare bra. (vill ni veta så kan ni alltid ringa och fråga, jag svara gärna..)
Men om man nu råkar skriva något positivt om arbetsplatsen så används citaten flitigt i diverse tryck. Jag har för den skull inte sett något citat ang det företag jag arbetar på och detta får tolkas som det vill.
För hur det än är så måste det väl vara bra om de anställda har en åsikt och ser saker som går att förändra till det bättre, eller? Fram tills det går att säga sanningen på facebook och bloggen så får jag hålla mej till det diplomatiska och nertonade kommentaren om min arbetsplats till, "Jag har en tillsvidare tjänst på ett stort callcenter."

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela