Mitt liv som mormor..oxå

Man borde ha fått börja som mormor innan man blev mamma.

Tulpaner visar vägen

Publicerad 2011-01-06 20:14:01 i Allmänt,

Så städades julen ut, gardinerna byttes ut och jag fixade och donade hela dan. Städade skåp och sorterade det som aldrig blev sorterat vid inflyttningen. Hela iden i nattlinne, kl17 var jag klar. Bytte om och gick och handlade Tulpaner och blodapelsiner. När Tulpanerna kommer så är vi på rätt sida, bra blomma som man kan byta ut varje vecka,,fina färger som lyser upp och skapar glädje.
Rosa vart den första buketten i år.  Hittade 2 listor när jag städade, 2 listor en bra och en dålig för 2009 år händelser.
Den skapades av Ella och Linda och jag tog över dem när de tänkte kasta dem. 2 år sen och så många händelser som fanns med då.. kanske man ska skapa 2 nya listor och se vad som hamnar på dem.
Ska fundera ut vad skulle funnits på en lista för 2010 om det funnits en,
Bostad i Gävle är en punkt på den BRA listan.
Att inte hittat ett nytt arbete är en på den dåliga listan.
Men det finns fler punkter på den bra listan bla; Eddie , Ellas & Tomas bröllop, Melvin, Lindas & Jimmys bröllop.
Dennis flyttar hem, och ihop med Katharina. Jonny får jobb i Söderhamn och flyttar dit. Nadja träffar Calle och flyttar i Härnösand. Diana kommer in på den gymnasielinje hon ville in på och flyttar till Gävle. Så det är många goda och bra punkter på den bra listan.. klar det finns några på den dåliga oxå men det tar jag inte upp i dag,, nu ska jag titta på mina Tulpaner och se fram emot våren.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela