Mitt liv som mormor..oxå

Man borde ha fått börja som mormor innan man blev mamma.

Gröna fingrar

Publicerad 2011-01-12 11:06:40 i Allmänt,

Väckte Diana i morse sen somnade jag om,, tills nyss. Så skönt att få sova ut lite. I dag ska jag handla lite mat det ekar tomt i kylen. Bra gråt ute och små snöar inte direkt så att vädret lockar en att gå ut, men handla mat online finns inte här än. Annars så vore det en kanonbra ide så slapp man klä på sej. Men det är ganska skön när man väl kommer hem igen. i Dag skulle morsan fyllt 78 år om hon få leva. Satan i gatan,, det innebär att hon varit död i 18 år i år. ja tiden går fort.
Har nu satt orkideerna i vatten, har ju fått både"keiki "och "bulber" som det så vackert heter på 2 av mina 3 orkideer. Det betyder helt enkelt att de fått skott, en på stjälk och en med nytt rotsystem. Ovanligt enligt de forum jag läst på, men kul. Jag HAR gröna fingrar.
Har även lova Ella att ta tag i deras plantor och planera om dem, men det får ske längre fram i vår.
Nu är det dags att fixa till sig lite, måste få bort lite grått ur håret.

Kommentarer

Postat av: diana

Publicerad 2011-01-12 11:24:00

Man kan väl säga grattis ändå fast hon är dö?

Jag tänker göra det i varje fall. Grattis mormor =)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela